sobota 13. února 2016

Taková vodohospodářská chvilka

Sice se veškerý popisovaný věci nestaly dneska, ale v průběhu celýho týdne, nicméně mají všechny stejnou tematiku, a to vodu.

Tak začneme zlehka. Hned v pondělí si mě učitel vybral, abych předvedla nějakej experiment v hodině hydrauliky. Nevím, proč zrovna já. Na tuhle hodinu nás chodí skoro 60 a on musí přijít zrovna ke mně. K jedinýmu cizincovi, u něhož je riziko, že nebude rozumět, co má dělat. Na vybranou stejně nemám a tak se ujímám plastové lžičky a kelímku a mým úkolem je roztočit lžičkou vodu v kelímku, což zvládám. Má to demonstrovat odstředivý čerpadlo, kdy ve středu kelímku je hladina nejníž a u okrajů zase nejvýš. No a tím ten skvělej pokus vlastně i skončí. Popravdě řečeno nevím, jestli byl úplně nutnej, ale budiž.

Water Treatment Plant - Úpravna vody

Ve středu jdeme na exkurzi do čistírny odpadních vod a taky do úpravny vod. Jsem nadšená! Aspoň se konečně podívám, jak se to dělá někde v cizině. Během cesty si musíme dělat
poznámky, protože z toho pak budeme muset odevzdávat protokol. To je docela chytrý, protože jinak by to člověk hned všecko zapomněl. Škoda, že to tak nechodí i na našich exkurzích. Sice by na to zprvu asi všeci nadávali, ale nakonec by za to podle mě byli vděční. Nebo teda aspoň já.

Řídící systém celé úpravny

No každopádně musím uznat, že to pro mě bylo trošku zklamání. Očekávala jsem hypermoderní a perfektně vybavenou čistírnu i úpravnu, místo toho mne zde překvapily poněkud zastaralé technologie a ne moc velkej pořádek.  Některý trubky byly vyloženě zalátaný izolačkou a ještě ke všemu natřený stejnou barvou jako zbytek potrubí. Asi aby si toho nikdo nevšiml. No nic, Amíci zas nejsou tak báječní, jak sena první pohled může zdát.

Zaplavitelná čerpadla

I přesto musím exkurzi zhodnotit jako vydařenou, dozvěděli jsme se spoustu zajímavých věcí, průvodci byli neskutečně milí a ochotní zodpovídat veškerý dotazy, takže za mě spokojenost.

Nádrže na změkčení vody - vlevo s vodou, vpravo prázdná - nyní v rekonstrukci

No a závěrem týdne se nestalo nic lepšího než to, že jsem byla poprvé v práci! Po dlouhým naléhání jsem konečně dostala džob ve škole. Budu teď dělat pomocnýho vědeckýho pracovníka v oddělení vodního hospodářství. No není to bájo?

Místost, kde se uskutečňují naše páteční meetingy

Úkoly budu teprve dostávat, nuž co jsem ale dostala hned bylo místo ve velké kanceláři s ostatníma vodohospodářema. Bylo mi přiřazeno takový menší místo s psacím stolem a počítačem, takže jsem nadmíru spokojená. Ještě jsem ani nic nepředvedla a už si mě tam takhle hýčkají. 

Můj malej kanclík

Počínaje dneškem, každej pátek se budem scházet na pravidelných poradách, kde vždy bude někdo z nás prezentovat, kam se za poslední dobu posunul. Dnešní prezentace byla dost zajímavá, mluvila tam holka studující phd a mluvila k nám přes telefon. Kvalita hovoru sice nebyla nejlepší, nicméně se aspoň ukázalo, že nic není problém, ani vzdálenost školy od bydliště. 

Mí spolupracovníci z kanclu jsou taky super, hned mě přijali mezi sebe a všecko ukázali a vysvětlili. Dva z nich mě teda i učí, což je docela sranda. Jednou se mě jeden z nich zeptal, jestli mu nechci pomoct opravovat úkoly z hydrauliky, kam mimochodem taky chodím. Tak jsem si dala áčko a šla jsem dom! Ne sranda…nakonec k žádnýmu opravování nedošlo, oba jsme uznali, že by to nebylo vhodný. Každopádně kolektiv i prostředí se mi moc líbí, víc už si snad ani nemůžu přát.

A pozitivní zpráva nakonec. Večer jsme si ještě zaskypovaly s těma mýma holkama a bylo spousta legrace. Už mi obě moc chybíte a nemůžu se dočkat, až zase něco společně podniknem!

Ten náš pinpongovej trojlístek



Žádné komentáře: