čtvrtek 3. září 2015

Příroda nebo historie? Rozumbrada, lety luftem a taky rajská z pytlíku

Ráno se za mírného pršení celí už tak mokří balíme. Jediný, co nám schází ke štěstí je ještě se obout do mokrých  bot. V žabkách ale jet nemůžeme a jiný boty nemáme. No nic, tak to na nás uschne za cesty (pokud zase nebude pršet). Dorážíme do Kuchlu, kde se u vlakového nádraží schováváme do budky a snídáme. Posilněni vyrážíme směr Golling, kde nás čeká pěkný kopec. Na vrcholu stojí hotel, vedle starodávný kostelík a pěkná kašna kde nabíráme vodu a odpočíváme.

Pramenitá voda z Alp

A z našeho lebedění si nás náhle vytrhne
český turista. Pěknej rozumbrada z Čech se svou přítelkyní, která mu však do monologu příliš nezasahuje. Hned se nás ptá, kam jedem a my mu to prozradíme. Následuje jeho čtvrthodinový monolog popisující naši cestu, kterou on jel před dvěma roky s kamarádama. Pak nám položí záludnou otázku: „Příroda nebo historie?“ Jako v nějakým Kufru vybíráme přírodu za 1000 Kč a posloucháme jeho doporučení, kam všude se máme podívat. Mele dlouho, ale jeden jeho nápad využijeme a jdeme se podívat po turistické stezce, která je hned za hotelem. Dědeček v pokladně je na nás hodnej a dokonce nám dá slevu na vstup a tak vyrážíme po značené cestičce dolů k řece Salzach, které se zde zajímavě vlní. Vidíme zajímavé skalní útvary, které zde vytvořil ledovec a tunel, kterým řeka podtéká masiv. Je to nádherná podívaná a my jsme nakonec rádi, že jsme toho tlučhubu potkali.

Řeka Salzach zakouslá do skalního masivu

Dokonce zde i nabízí takovou dobrodružnou atrakci, a to sjet nad divočící řekou v sedáku zavěšen na laně. Jen při pohledu na tu hloubku se mi dělá šoufl a tak se radši vzdalujem a vracíme se ke kolům. Cyklostezka najednou vede po silnici, což je docela nezvyk a není to nic příjemnýho, jak nás auta předjíždějí. Dokonce vidíme i bouračku, což mi na odvaze moc nepřidá. Dorážíme do Werfenu, kde obědváme chleba se sýrem u vyschlé fontány a jako zákusek si dáváme sušenku. Dál míjíme kraftwerk v Pfarrwerfenu, kde dělám Jirkovi fotku, protože jako muž vodohospodářky se o takový věci musí taky trochu zajímat.

Výraz plný nadšení z vodního díla

Pak dojedem do Bischofshofenu, kde se díváme po městě a Jirkovi nějak bleskne hlavou, že se tam konají slavný závody ve skocích na lyžích. Najdem teda skokanský můstky a máme obrovský štěstí. Zrovna tam skáčou dva skokani! Je to pro mě neskutečnej zážitek vidět to takhle naživo zblízka. Celí spokojení sedáme na kola a pokračujem.

Rakouský skokan na lyžích v akci

A protože nám všecko asi až moc vycházelo, tak začne pršet. Schováme se pod velkým dálničním mostem a napadne nás vysušit stany. Rozvěsíme je všude kolem a sednem si na pohozenou paletu. Vypadá to, že pršet jen tak nepřestane, a tak vytahujem karty a mastíme ferbla. Pojídáme u toho buráky a je nám docela fajn. Bohužel tam ale zkejsnem skoro 2 hodiny. Lamentujeme nad počasím, jakým nás Alpy přivítaly a stěžujem si na krátké vzdálenosti, které kvůli počasí ujíždíme.

To už nás začíná tlačit čas a potřebujeme se někde ubytovat. Po několika ujetých kilometrech dorážíme do městečka St. Johann a já si všímám cedulky značící kemp. Ihned jej začneme hledat. Jakmile ho najdem, jdeme na recepci a ptáme se na volné místo. Máme fakt štěstí, paní v recepci je strašně hodná, všechno nám ukáže a vysvětlí. Vyhlídnem si tedy místečko pro stan, postavíme jej a pádíme do sprchy. Všimnem si společenské místnosti s kuchyní, kde se v zápětí rozhodnem udělat si véču. Vytahujeme ešus a na elektrické plotýnce vaříme rajskou polívku ze sáčku. Mimochodem je to poprvé (a taky naposled) co ešus využíváme. Vlastně se dá říct, že jsme ho (a taky všecky sáčkový jídla) vezli docela zbytečně. S tímto faktem dovedu Jirku prudit ještě celej zbytek dovolené. No a po dobrým, nebo teda spíš alespoň teplým jídle se jdem natáhnout do našeho zelenýho paláce.

Dle výrazu to asi zas tak dobrý nebylo